Ahl/ januar 1, 2019/ Analytics, E-Commerce, Google, Konvertering, Uncategorized

Når det kommer til at forbedre Conversion af ecommerce, har store sites penge og brand recognition. Mindre ecommerce skal fokusere på mere down-to-earth strategi.

Her er fem måder at forbedre Conversion på dit site.

5 enkle Conversion Boosters

Use targeted content.

 Ikke alle ecommerce sites ser ud, føler og fungerer ens. Tiltal dit publikum sikrer en lavere bounce rate og en store interesse for, hvad du har at tilbyde. Forever 21 henvender sig til millennials. Selskabets hjemmeside fokuserer på moderne millennial fashion med sæsonmæssige trends, fashion og sko.

Conversion

Forever 21s hjemmeside fokuserer på, hvad der betyder noget for dets millennial kundebase.

Forever 21s websted er billedrige. Selv produktsider fokuserer på billeder som et salgsværktøj. Andre vigtige funktioner omfatter “Tilføj til ønskeliste”, social deling, størrelse guide og kunde feedback om produktet.

Conversion

Forever 21s produktside fokuserer på billeder. Til hjælp findes et dimensionskort og kundefeedback.

Make buying a snap.

En clean checkout er ikke bare hurtig. Den holder fokus og beder kunder udfylde minimal information. Den lader kunderne bruge de betalingsmetoder, de ønsker. De eneste oplysninger de beder om at navn og adresse. Yderligere felter gør proces mere end den har brug for at være for deres kunder.

Deres kundebase forventer at der accepteres flere former for betaling, herunder mobilbetalinger. Dette er med til at øger deres chancerne for konvertering. Ikke alle er komfortable med at indtaste et kreditkortnummer, og mobilbetalings apps fremskynder processen. Skæres processen ned til hvad de kunder ønsker at investere af tid !

Instill trust.

Sikkerhedsmærker, priser, affiliations, testimonials og kundeanmeldelser. Disse er vigtige tillidsskabendetiltag. Ligesom vi stoler på produkter, der bærer Anglemark, er dagens kunder også afhængige af medforbrugere og godkendelsesstempler.

Be responsive.

Du kan lukke salg ved at være tilgængelig via livechat og ved at være hurtigt til at svare på e-mails, sociale beskeder og telefonopkald. Ved at reagere på anmeldelser og besvare spørgsmål, viser du har en interesse overfor dine kunder. Hvis din indkøbskurv ikke indeholder en kundeanmeldelsesfunktion, skal du overveje at bruge et kommentarsystem. Der findes mange måde i dag, til at indsamle dem, så kom igang.

Let them help each other. 

En af Amazans mest magtfulde salgsfunktioner er “Questions & Answers”. Det giver folk mulighed for at stille spørgsmål om et produkt og få svar fra andre shoppers. Denne funktion går ud over kundeanmeldelser og kundeservice. Det bruges ofte til at præcisere tekniske specifikationer og produktforbrug, og for at afgøre, om en vare vil fungere i en unik situation. Dette kan igen inspirere til mere salg.

Conversion

Amazonas “Spørgsmål og svar” giver shopper hjælp til hinanden. Det er en stærk salgs-lukning taktik.

Hvis din indkøbskurv ikke indeholder en spørgsmål og svar-funktion, skal du integrere et tredjeparts kommentarsystem (f.eks. Disqus).

Overvåg Q & A-sektionen for at fjerne misbrugte kommentarer og offensive ord eller udtryk. Forbedre dit kundeservice omdømme ved at besvare spørgsmål, der besvares ubesvaret. Godt og skidt, så svar men forvent ikke altid en win-win kan skabes.

Slutmålet

Kort sagt, hvis du vil forbedre Conversion, skal du tage højde for dine nuværende og potentielle kunder. Ved at tale deres sprog, ikke spilder deres tid og giver dem mulighed for hurtigt at hjælpe sig selv. slutmålet: glade kunder og øget salg.

Share this Post