Ahl/ januar 14, 2019/ Uncategorized

SEO er en del research og en del kunst. Men grundlæggende principper for SEO er ligetil. Alligevel skal jeg nok forklare, hvad det er, og hvorfor det er vigtigt. Dette er grund viden og en nødvendighed inden vi snakker om hvordan du gør det.

Google kontrollerer adgangen til billioner af årlige anmodninger om information. Google, Yahoo og Bing forbliver tre af USAs top fire mest trafikerede websteder, ifølge comScore. At du kan findes er afgørende for at skabe brandawareness og præference. Dansk nethandel var i 2018 ca 135 mia, derfor er SEO vigtig.

SEO er simpelthen den måde du optimere din søgemaskine tilstedeværelse for at sikre trafik til dit site. Det kaldes også organisk søgning eller naturlig søgning. SEO bør trænge igennem alle aspekter af en organisation – fra produktplanlægning, traditionel markedsføring og kundesupport til mere oplagte områder af digital planlægning, strategi, content, brugeroplevelse, design, udvikling og implementering.

Søgemaskiner opkræver ikke annoncering for naturlige søgeresultater. Så gratis i den forstand.

Visuelt er naturlige søgeresultater altid øverst på siden til venstre. Afhængigt af søgemaskinen og forespørgslen vil der sandsynligvis være annoncer over de naturlige lister, som vist nedenfor.

SEO

Googles US-søgeresultatside for forespørgslen “canoe paddles.”

Med alle de komponenter på resultatsiden er det i stigende grad vanskeligt at gøre krav på et synligt sted på første side. Google placerer ofte en produktlisteannoncer og op til fire andre annoncer over det første organiske resultat, hvilket kun resulterer i en eller to synlige organiske resultater, når siden indlæses.

Organisk søgning er en af ​​de førende digitale marketingkanaler for de fleste E-commercesites. Nogle undersøgelser sætter den gennemsnitlige trafik drevet af organisk søgning på omkring 50 procent af den samlede, og den gennemsnitlige omsætning drevet til omkring 40 procent. Men i min erfaring varierer det meget afhængigt af virksomhedens størrelse, moden og udnyttelsen af ​​deres marketing mix.

Jo mere afbalanceret markedsføringsudgifterne er for de forskellige kanaler – som f.eks. Sociale, e-mail-, video- og displayannoncer. Så falder organisk trafik procent, især som de andre kanaler modnes og levere.

Jeg har set virksomheder, der har kørte 75 procent af deres trafik og salg via organisk søgning. Dette afhængighedsniveau for SEO er farligt, fordi en enkelt algoritmeopdatering eller SEO-påvirkning af teknisk fejl kan skabe dramatiske ændring for dig. Men selv en virksomhed med et modent marketing mix og et site som er SEO bør køre 15-25 procent af sin trafik og indtægter via organisk søgning.

Heldigvis er SEO også en af ​​de billigste kanaler med hensyn til direkte og tilbagevendende udgifter. Annoncering stopper med at sende henvisninger, når du slukker for det. Men SEO indebærer forbedringer, disse forbedringer forsvinder ikke bare så ROI er højere. Derfor er SEOs omkostninger, forankret i den tid det tager at planlægge og gennemføre forbedringerne på dit websted.

Jeg hører tit SEO er død. Det er helt sikkert rigtigt med individuelle taktikker, der søger at få hurtigere fordele i søgeresultater – i det væsentlige snigende tricks eller snyd. For eksempel er den meget gamle praksis at gemme hvid tekst på en side med en hvid baggrund.

Etisk SEO handler imidlertid ikke om tricks, kortsigtede gevinster og risici. Etisk SEO er, hvad markedsføring er blevet: At skabe overbevisende content, som kunderne værdsætter så meget, at de deler og linker til det. Når det kombineres med de tekniske og arkitektoniske komponenter i design og udvikling af et websted, der er optimeret til organisk søgning.

Husk du har et ansvar overfor dine kunder og forbrugere. Levere kvalitet frem for kvantitet, så sikre du den højeste ROI.

Share this Post