Ahl/ januar 13, 2019/ Uncategorized

Keywords har evnen til at ændre din naturlige søgeydelse, men ikke som du tror. Betydningen af keyworddata går ud over titel, overskrifter osv. Tænk på keywords som en chance for at øge din link authority via oprettelse og markedsføring af content

Link Authority

Identificere keywords, hvilke fleste søger efter, vil diktere content, som engagerer og ønskes delt. Dermed øge din Link Authority.

Link authority er en af de mest kritiske influencer af, hvordan et websted rangerer. Det er aggregeringen af alle de links, du modtager fra andre. Disse andre websteder har en vis mængde af link authority. Når de linker til dit websted, er det en tillidserklæring, der angiver, at dit websted har en vis værdi eller link authority.

Søgemaskiner bruger derefter den aktuelle fortrolige tillid til at bestemme, hvordan din link authority skal rangere – sammenligner med andre websteder.

Så hvordan øger keywords link authority? De angiver det content, du skal oprette for at overbevise andre sites til, at dit websted er værd at connecte til, hvilket igen giver link authority til rang.

Keyword data

Det hele begynder med data. Keyword data hjælper dig med at forstå dine kunder og leads – hvad de vil og har brug for. Når de indtaster i søgelinjen, er det et udtryk for et ønske om at lære noget eller købe noget.

Du kan bruge disse oplysninger du har samlet til at skabe en overordnet contentstrategi såvel som individuelle contents.

Content Strategi

Med keyword data i hånden, kan du bedre forstå, hvilke typer information din kunder ønsker og deres hensigt bag det ønske.

Derudover ved du, hvilke ønsker der er mest efterspurgte. Jo flere mennesker søger efter et emne, jo mere værdifulde bliver det for dig at målrette mod i din content mod.

For eksempel, du sælger gavekurve. keyworddata vil fortælle dig, om folk vil have frugtkurve og vinkurve i større antal end chokoladekurve. Det kan også fortælle dig de populære gavemodtagere (såsom mænd og forretningsgaver) og populære gavegivende lejligheder (såsom jul og fødselsdage).

Baseret på disse oplysninger kombineret med aktuelle organiske data og din viden om hvilke produkter der er mest rentable, kan du lave en content strategi.

Individuelle stykker

Dernæst lave en kalender for individuelle content elementer med strategien.

Samarbejde

Men det er ikke nok at gøre researchen, give ideer til designerne og udviklerne for at gennemføre. Kreativt samarbejde er nøglen til at sikre, at content skaber naturlig søgeværdi.

Der er retningslinjer for content, der danner mest værdi for SEO.

  • Inkluder tekstmæssige content. Hvis dit content er i en form, som søgemaskiner har problemer med indeksering, f.eks. En quiz, video eller et billede, skal du tilføje en tekstoverskrift og et resumé på siden. Dette vil formidle kontekstuelle relevans til søgemaskinerne, for at matche dit content med relevante søgninger.
  • Én side, et stykke content. Noget content – som videoer og FAQ – har tendens til at blive aggregeret på en enkelt side. Det gør det svært at formidle den specifikke relevans af content. Hvis hver video f.eks. Indeholder unikke oplysninger og vil noget, som forbrugerne søger efter, placere det på en separat side for det pågældende keywordtema.
  • Host det på dit domæne. Pointen er at opfordre folk til at linke tilbage til dit websted. Hvis du bruger et andet domæne til det content vil linkene tilfalde det, ikke til det domæne, du vil øge linkmyndigheden til.
  • Brug ikke dobbelt content. Unikt content er nøglen til succes. Ikke ”lån” content fra andre websteder. lånt content indeholder typisk kanonicals, der henviser linkmyndigheden til de oprindelige websteder, ikke din.

Spred ordet

Dit content tjener ikke en dråbe mere link authority, hvis ingen ser det eller linker til det.

Brug dit content via PR, sociale indlæg, e-mail og andre kanaler.

Share this Post