Ahl/ januar 13, 2019/ Uncategorized

For nylig, har jeg hørt om detailhandlere, der anvender moderne teknologi til en gammel betalingsmetode: kontanter ved levering. Kreditkortbetalinger kan nu accepteres på små terminaler, hvor der er et mobilsignal. I USA, Europa og USA er der et stigende antal billige chip- og pin-læsere, der forbinder til en mobiltelefon. PayPal er for eksempel en leverandør.

Det betyder, at kunderne kan betale for varerne ved deres dør. De kan inspicere varerne, inden de betaler for dem, i dette tilfælde med deres kreditkort. Der er mange fordele for både forhandler og kunde. For eksempel kan kunden være sikker på at varerne er ægte og forhandleren er legitim. Detailhandleren kan ligeledes sikres, at kunden er ægte, at varerne leveres sikkert, intet er tabt eller beskadiget i transit. Kunden har accepteret varerne og er mindre tilbøjelige til at returnere dem.

Små detailhandlere kan gøre det selv i et lokalt område ved at planlægge en leveringskørsel flere gange om ugen og bestille leveringsaftaler med kunder. Jeg formoder, at leveringsselskaber kan begynde at tilbyde denne service – behandling af et kreditkort på en mobilenhed – og større detailhandlere kan ligeledes begynde at gøre dette. Dette er en udvidelse af en “Click and collect” tjeneste, der har en voksende popularitet i USA og europa, hvor forbrugerne køber produkter online og afhenter dem i en fysisk butik.

Mange fordele

Betaling ved levering vil være mere attraktiv for de detailhandlere, der sælger produkter med høj værdi, der traditionelt har et højere leveringstab, som f.eks. Smartphones, tablets og computere. Det kan også bruges til at øge salget af varer, der ikke traditionelt ikke sælger godt på internettet, såsom smykker, hvilke kunder vil se og føle, før de køber.

Et andet vigtigt målmarked for en betalingstjeneste er tøj. Dette område af online-detailhandel lider af en høj retursats på grund af at folk køber flere varer, prøver dem og derefter vender tilbage dem, de ikke ønsker. Betaling ved levering kan eliminere dette tab, hvis forhandleren er parat til at vente, mens kunden prøver tøjet på.

Tjenesten kunne eliminere transittab og reducerer retur generelt (og særligt dårligt pakkede retur). Det giver også den dyrebare mulighed for at tale med kunderne, etablere et bedre forhold og samle uvurderlig viden, som er mere kvalitets baseret. Det kan øge din chance for at gentage forretningen og mersalg.

Det er klart, at betaling ved levering ikke passer til mange virksomheder og mange varer. Men afvise det ikke uden tanke. Du behøver ikke at levere hver dag. Du kan akkumulere flere dage af ordrer, for at minimere levering omkostninger. De fleste kunder, korrekt informeret, vil gerne vente et par dage til gengæld for en garanteret, forudbestilt leveringstid rum. For de kunder som har travlt, kan du altid opkræve en præmie for hurtigere levering.

Ved at tilbyde denne service til nærliggende kunder har du et unikt tilbud, der kan hjælpe dig med at sælge mere.

Jeg har valgt ikke, at belyse problemstillingerne ved dette, men selvfølgelig er der nogle afhængig af din industri.

Share this Post