Ahl/ januar 13, 2019/ Uncategorized

E-Commerce har mange muligheder for at acceptere online betalinger. ” PayPal Payments Standard” er populær, men det kan være udfordrende for Google Analytics at rapportere/spore salget.

Når du vælger at bruge PayPal Payments Standard, leder du kunderne til deres konto hos PayPal. Når de har fuldført betalingen, omdirigeres kunderne af PayPal tilbage til den webadresse, der leveres af dig.

Google analytics
Paypal

Når kunderne gennemfører et køb med PayPal, omdirigeres de tilbage til dit websted.

Der er to problemer, der kan påvirke rapportering i Google Analytics fra denne proces.

For det første kan det være at kunden ikke vender tilbage til din ordrebekræftelsesside og dermed skaber et sporingspunkt i Google Analytics. Hvis din returadresse ikke er indstillet korrekt, kan kunden ikke blive sendt til det rette sporingspunkt eller værre til en helt anden side. En korrekt returadresse sender kunden tilbage til ordrebekræftelsessiden, og skaber et sporingspunkt.

Du indtaster typsik returwebadresse under dine betalingsindstillingerne. I PayPal ligger det bag gearikonet øverst – lige efter log ind.

Google Analytics
Paypal

Returadresseindstillingerne på PayPal ligger bag gearikonet øverst til højre.

Du klikker på “Update” i afsnittet “Website preferences”, når du har klikket på “My selling tools” i menuen til venstre (på PayPal.com).

Paypal
Google analytics

Når du har klikket på “Website preferences” i venstre menu, skal du klikke på “Update” i afsnittet “Website preferences”. Klik på billedet for at forstørre.

Husk nu at Auto return skal sættes til “On” og du skal indtaste returadressen i feltet.

Paypal
Google analytics

Husk nu at Auto return skal sættes til “On” og du skal indtaste returadressen i feltet. Klik på billedet for at forstørre.

For det andet kan Google Analytics muligvis ikke konfigureres til at rapportere denne retur korrekt. En “Referral Exclusion” skal tilføjes til Google Analytics-indstillingerne på ejendomsniveau for at sikre, at kundens ikke skaber en ny Google Analytics-session, hvilket vil oprette en kilde og et medium af henholdsvis “paypal.com” og “referral”

Da en kunde forlader dit websted for i stedet at bruge PayPal.com og derefter vender tilbage via PayPal.com, skal du sikre at Google Analytics genkender denne adfærd og rapportere den korrekt. For at gøre dette skal du gå til Admin > Tracking Info > Referral Exclusion List. Add “paypal.com”, hvis det ikke allerede er inkluderet.

Paypal
Google Analytics

Konfigurer Google Analytics til at genkende returtrafik fra PayPal.com. Gå til Admin > Tracking Info > Referral Exclusion List. Add “paypal.com”, hvis det ikke allerede er inkluderet. Klik på billedet for at forstørre.

Analysere din PayPal Køb

Der er to måder at bekræfte om PayPal rapporteres korrekt af Google Analytics.

Første metode

Først spore individuelle transaktioner. Identificer salget i PayPals rapporter eller dine ecommercerapporter og bekræft, at de rapporterer i Google Analytics. De fleste indkøbskurve vil identificere, hvordan et salg blev betalt – kreditkort, PayPal eller en anden metode. En anden mulighed er at placere en testbestilling via PayPal og bekræfte, at den vises i Google Analytics.

For at bekræfte PayPal-ordrer i Google Analytics skal du gå til Conversions > Ecommerce > Sales Performance og søge efter ” Transaction ID(s)” fra PayPal.

Paypal
google analytics

For at bekræfte PayPal-ordrer i Google Analytics skal du gå til Conversions > Ecommerce > Sales Performance. Klik på billedet for at forstørre.

Anden metode

Den anden måde at bekræfte, at PayPal-transaktioner er korrekt rapporteret i Google Analytics, er at sikre “paypal.com” ikke er en kilde til salg. For at kontrollere, gå til Google Analytics Acquisition > All Traffic > Source/Medium og filtrer for “paypal.” Hvis transaktioner vises for source/medium = “paypal.com/referral,”, er Referral Exclusion for dette domæne ikke oprettet korrekt.

Google analytics
Paypal

Sørg for, at “paypal.com” ikke er en kilde til salg i Google Analytics. For at kontrollere, skal du gå til Acquisition > All Traffic > Source/Medium and filter for “paypal.” Klik på billedet for at forstørre.

Lav en ordre

Efter min erfaring, så sker omdirigeringen tilbage til din hjemmeside kun omkring 90 procent af tiden. Så ca. 10 procent af alle PayPal-køb vil ikke blive rapporteret korrekt i Google Analytics. Nogle gange er kunder utålmodige og venter ikke på PayPal for at omdirigere dem. Der kan også forekomme fejl under omdirigeringen, der forhindrer kunden i at nå dit websted.

Når du er i tvivl, læg en testrækkefølge ved hjælp af PayPal og følg processen.

Share this Post