Ahl/ januar 13, 2019/ Uncategorized

Hvis Amazon reducerede deres forsendelsesomkostninger med kun 1 procent, ville det spare 162 millioner dollars. Amazon brugte 16,2 mia. Dollars på forsendelse i 2016. Vi kan være sikre på, at det bruger millioner for at forbedre og optimere deres fragtprocesser. E-Commerce handlende kan drage fordel af Amazonas bestræbelser på at øge overskuddet.

Amazons 2016 forsendelsesomkostninger var 17,7 procent af den direkte E-Commerce omsætning. Det er $ 8,85 for hver $ 50 ordre, dette er ikke et umuligt mål for dig.

I dette indlæg beskriver jeg tre strategier til at gør som Amazon, selvom du ikke har samme infrastruktur.

Administrer dine transportører

Administrer din transportør kontrakter. Du kan forhandle bedre priser ved hjælp af data og analyser, med andre ord forstå din logistik.

Analyser dine gebyr. Ekstra gebyrer er ud over basissatsen. Sammenlign hvert gebyr med linjepost, pr. Transportør, som en procentdel af de samlede forsendelsesomkostninger.

  • Fejl, såsom adressekorrektion, returafgift og forkert vægt.
  • Ekstra ydelser, som f.eks. Bolig eller landdistrikter, levering til fjerntliggende områder og levering på lørdag/søndag.
  • Tillæg, herunder brændstofafgifter, farlige materialer og internationalt farligt gods, og feriesæson tillæg. (Se den fulde liste for UPS.)

Analyser standard forsendelsesgebyrer for hver omkostningspoint.

  • Afstand, vægt, volumen.
  • Størrelse til vægtforhold – fx dimensionerede vægttillæg for lette (men store) genstande.
  • Service niveau – fx næste dag mod standard.

Forhandle som en proff.

  • Fokuser på tillægs gebyrer, de rammer uventet.
  • Forhandle fragtgebyrer hos hver transportør for at kunne matche den laveste prisbærer for hver kategori.
  • Forhandle forsikringsgebyrer hos hver enkelt operatør.

Håndhæv hver enkelt transportørs SLA og forhandlede priser.

  • Bekræft, at transportregninger rent faktisk afspejler dine forhandlede priser.
  • Rettidig refusion når der SLA overtrædelser.

Administrer dig selv

Ligesom Amazon, så revider og analyser dine egne operationer rutinemæssigt for at levere ordrer hurtigere og billigere. Dette kan synes indlysende, men mange mangler teknologi og infrastruktur. Dine E-Commerce skal lette kunne automatiserede regler, og derud over kunne besvare følgende spørgsmål:

  • Hvilke produkter genererer de højeste uoverensstemmelser mellem fragtgebyr faktureret til kunden vs transportøren?
  • Hvad er den bedste transportør for hvert produkt, ordrestørrelse og geografi?
  • Hvilke forsendelser resulterede i fejl i SLA’er eller handlingsmæssige undtagelser?

Eliminer dyre fejl. Gebyr er typisk et resultat af fejl. Ifølge Refund Logistics omfatter 31 procent af transportvirksomhedernes fakturaer disse ekstra gebyrer i gennemsnit. Almindelige fejl og skyldige gebyrer inkluderer:

  • Forkert adresse, der resulterer i adressekorrektion og returgebyrer.
  • Forkert mål og vægt, hvilket resulterer i DIM, som kan elimineres ved at sikre produktkatalogdata er nøjagtige.

Intelligent ordrering. Send ordrer til nærmeste fulfillment lokation kunden.

  • Send hurtigt og kan reducer forsendelsesomkostningerne med op til 25 procent.
  • Vælg den billigste shipping løsning, der får pakken til sin destination inden for den lovede leveringsdato.

Gå omnichannel. Hvis du har E-Commerce med fysiske butikker, kan du bruge disse butikker som Fulfillment.

  • Send fra butik. Forsendelse fra butikker kan reducere forsendelsesomkostninger og fremskynde levering. For eksempel reducerede Best Buy deres gennemsnitlig leveringstid med to dage med sit send fra butiksprogram. Indtægterne kan også øges med denne strategi. American Apparel rapporterede en 30 procent stigning i salget ved at bruge butikker som backup fulfillment.
  • Køb online, hent i butikken. Køb og hent i butikken som en leveringsmulighed for online kunder. Det eliminerer forsendelsesgebyrer og øger kundetilfredsheden. Plus så bruger kunderne yderligere 20 procent i gennemsnit, når de afhenter deres varer.

Flere valg, øge Call to Action

Tilbyd flere valg. Øg konverteringer ved at give kunderne flere leverings muligheder, det giver større sikkerhed for leveringstider. Amazon tilbyder for eksempel disse forsendelsesvalg:

  • “Tuesday, Sept. 12: $5.99 One-Day Shipping.”
  • “Wednesday, Sept. 13: Free Two-Day Shipping.”
  • “Friday, Sept. 15: Free No-Rush Shipping + Get $5 Reward for Prime Pantry.”

Skab haster for at øge konverteringer. En lang beslutning proces kan gøre dine kunder vælger et andet sted.

Share this Post