Ahl/ januar 6, 2019/ Ads, Analytics, E-Commerce, Google, Konvertering

Hvad hvis du kunne bruge oplysninger om dine eksisterende kunder til at få nye? Det er formålet med Audience Insights i Google Ads. Audience Insights hjælper virksomheder med at finde nye leads baseret på nuværende kundedata.

Audience Insights bruger data fra din Google Ads remarketingliste. Audience Insights kan give nyttig oplysninger om folk på din liste.

Annoncører, der bruger conversion sporing, kan f.eks. kan bruge Audience Insights til at finde leads relateret til din “All Converters” remarketingliste – dvs. købere. Med detaljerne i denne rapport kan du udvide din målretning eller justere annoncebud for at nå bedre performing målgrupper.

Det er vigtigt at vide, at rapporten Audience Insights ikke vises som standard – annoncører skal aktivere dette. Den er kun tilgængeligt for Google Ads annoncører med remarketingkampagner. “Insights” kommer fra en annoncørs remarketing data. Hvis du vil finde rapporten Audience Insights i Google Ads, skal du gå til Tools > Audience Manager. Den vil være på venstre side.

SEO

Udover ads kan Audience Insights hjælpe med SEO ved at identificere søgeord.

Overvej skærmbilledet nedenfor af Audience Insights. Den giver oplysninger om forbrugere på en remarketingliste. “In-market” beskriver de brede industrier, som forbrugerne er interesseret i baseret på deres søgehistorik og anden onlineaktivitet. “Affinity” beskriver groft markedssektoren.

Audience Insights

Audience Insights indeholder oplysninger om forbrugere på en remarketingliste. Kilde: Search Engine Land.

Fra denne høje visning kan vi konkludere, at mange af forbrugerne på ovennævnte remarketingliste er interesserede i “Christmas Items & Decor.” De er “Home Decor Enthusiasts” og “Do-It-Yourselfers.” Hvis dette var din rapportere, og du sælger tema produkter, kan du skabe content på ideer via blogindlæg, videoer og produktbeskrivelser. Content der kan vises i organiske søgeresultater og tiltrække relevante kunder.

Potentiel leads med
Audience Insights

Audience Insights viser, hvor meget hyppigt dine brugere konverterer efter kategori eller produkt, når de sammenlignes med de andre kunder. I eksemplet nedenfor kan du i kolonnen “Index”, at se consumers i gruppen “Carpet Installation” konverterer 15,5 gange oftere end den gennemsnittet søgeren.

Audience Insights

“Carpet Installation” konverterer 15,5 gange hyppigere end den gennemsnitlige, som angivet i kolonnen “Index”. Klik på billedet for at forstørre.

For en virksomhed, der konverterer på forbrugere, der søger efter gulvtæpper, er det fornuftigt at bruge tid på content, som f.eks. Fordelene ved at købe installeret tæpper i stedet for ”Gør-Det-Selv”. Det kunne være mere tæppe-relateret content som guider, blogindlæg og socialt indhold.

Siloer er dårlig for
Audience Insights

Udnyttelse af Google Ads ‘data til SEO-kampagner kan være meget nyttigt i min erfaring. Desværre er det almindeligt for SEO og PPC at arbejde selvstændigt. Jeg ser det hele tiden; Data deles ikke – både med internt og eksternt agenturer.

Google har i høj grad reduceret adgangen til organiske søgedata. Men det er let tilgængeligt for dem, der betaler for Google-ads. Mens fanen Performance i Google Search Console indeholder nogle af disse organiske data, er det ikke på niveauet af Google ads.

Hvis siloer findes i din firma, skal du bryde den ned. Hvis du arbejder med et agentur, der ikke deler sine data, skal du have en seriøs samtale. SEO-praktikere skal vide, hvad deres potentielle publikum ønsker. Hver forespørgsel, der er indtastet i en søgemaskine, er et behov. At forstå disse behov hjælper med at skabe relevant indhold. Det er så simpelt.

Eksperimentere med
Audience Insights

Jeg har hørt folk sige, at SEO producerer fri trafik. Sandt nok betaler du ikke direkte for trafikken, men det er ikke gratis. Du skal stadig investere tid og penge. Hvilken bedre måde end via Google-annoncer?

Når du bruger indstillingen “målretning” (f.eks. Affinitetsmålgrupper, placeringer eller remarketing) til dine kampagner eller annoncegrupper, fortæller du Google-annoncer, som du gerne vil nå med dine annoncer, eller hvor du vil have det Dine annoncer vises over internettet. Brug denne indstilling i dine annoncegrupper eller kampagner til at blive vist til bestemte målgrupper eller på specifikt indhold. Eksperimenter og lær endnu mere om dit publikum.

Her er et par måder at fortsætte opdagelsen på.

  • Anvend affinitetsmålgrupper til dine betalte søgekampagner for at observere, hvordan disse målgrupper interagerer med dine annoncer og dit websted.
  • Opret kampagner, der udelukkende er målrettet mod dine mest effektive målgrupper, og test bredere søgeord eller mere konkurrencedygtig annoncekopiering.
  • Brainstorm indhold ideer, der snakker direkte til dine bedste målgrupper.
Share this Post