Ahl/ januar 2, 2019/ E-Commerce, Google, SEO

Hvis SEO kun er en del af dit ansvar, er denne artikel til dig.

SEO er og bliver misforstået som en kilde til trafik og salg. Dette er korrekt, misforståelsen opstår når SEO er udført, Virksomheder glemmer SEO er en vedvarende proces som kræver tid. Se på din webanalyse – Google Analytics, Adobe Analytics eller en helt tredje. Bemærk dine to bedste trafik og performance kanaler. SEO er sandsynligvis en af dem.

Hvad ville der ske med din virksomhed, hvis organiske søgning forsvandt i morgen?

I stedet, hvad hvis i morgen, den næste dag og det næste, du brugte 15 minutter på at forbedre din SEO og den performance?

15 minutter

På 15 minutter kan du:

  • Optimer titel tags på fem sider.
  • Bed dine udviklere om at ændre standard titel tags til at være mere optimale.
  • Anmod om nyt content fra det kreative team.
  • Identificer de sider, der har mistet de mest organisk trafik fra måned til måned.
  • Anmod 301 omdirigeringer fra udviklere for at fjerne gammelt content og bruge dets link myndighed.
  • Gennemgå dit websted for at finde bot stoppere, der begrænser indekseringen.
  • Analyser dine konkurrents rangsider for at forstå konkurrencen.
  • Finder influencer i din industri til at opbygge linkbuilding

Kom i gang

Alle disse ting har noget til fælles: De er fokuseret på en enkelt handling, der vil medføre en ændring i webstedet i dag eller meget snart.

Uden en plan kan dette fokus let forsvinde. Det er let at blive fanget i analyse, hvor du bruger dag efter dag på at analysere data.

Du kan ikke påvirke Organisk uden handling. Medmindre der sker relevant ændringer på det websted, som søgemaskinerne har adgang til, er din SEO-planlægning spildt. Og uden en plan vil de handlinger du tager, være misinformeret og potentielt skade din præstation.

For at lave den plan, der muliggør 15 minutter af den daglige SEO, skal du sætte lidt ekstra tid foran.

  • Forstå hvad din kunder ønsker. Undersøg Google Søgeordsplanlægger for at identificere de ord og sætninger, der er vigtige. Derefter gruppere lignende søgeord for at forstå, hvilke typer der er mest værdifulde. Hvis du for eksempel sælger bagnings materialer, skal du tilføje alle de søgeord, der indeholder “kagepande”. Hvilke søgeord grupper er mere populære? Nu ved du, hvad søgere ønsker og i hvilken rækkefølge.
  • Forstå højt performance sider. Tjek dit webanalyseprogram for at identificere, hvilke sider der performer, og hvilke der ikke er. Brug derefter Google Search Console til at finde ud af, hvilke af de søgeordstemaer, du har undersøgt, og som ikke er. Sammenlign de to datasæt for at afdække hullerne i dit websites SEO performance.
  • Opsæt SEO mål. For Ecommerce sites er det let: øg indtægterne fra Organisk søgning.
  • Udvikle din SEO-strategi. Du ved hvad du vil have. Du ved hvad dine søgere vil have, og om dit websted leverer det. Din SEO-strategi er simpelthen hvordan man giver dem det, de ønsker at få, hvad de vil have. Det kunne være en liste over fem ting på et whiteboard.

Hver måned

Træk din planlægning ud og list en SEO-opgave list. Hvis du stirrer på de 20 hverdage i den første måned, er det for skræmmende først, så start med de første fem hverdage i den næste uge.

Nøglen er at starte.

Hvis din opgave er research, skal du sikre dig, at der er planlagt en handling inden for en uge som er baseret på den research. Hvis du for eksempel undersøger for at finde underperformerende sider, skal du handle efter dine resultater kort tid efter.

Sommetider går det ikke som planlagt. Algoritme opdateringer sker, ligesom site releases og salgsfremmende kampagner, der kræver din tid.

Men når du har lavet din plan, skal du gøre alt for at fuldføre det. Hvis du skal flytte nogle opgaver ud en dag eller en uge for at understøtte virksomheden, skal du genoptage planen bagefter.

Share this Post