Ahl/ januar 2, 2019/ Analytics, E-Commerce, Google, Konvertering


Der er mange grunde til høj bounce rate og abandon carts. De fleste er logiske: ikke-konkurrencedygtige priser, dårlig sikkerhed, dårlig user experience, dyr fragt og restriktive retur- og ombytnings politikker. Andre er dog ikke så tydelige.

De mindre snafus kunne være i website design, formulering og navigation som kan få shoppere væk. Nogle gange kan shoppere ikke fortælle dig hvorfor de forlod, kun at de ikke havde lyst til at købe. Den gode nyhed er, at de fleste snafus hurtigt og nemt kan fikses.
Så start det nye år med at løse problemer, der kan give faldende salgskonverteringer.

Her er ni ofte overset salgsstoppere.

9 Ecommerce dræbere

Typografier og dårlig grammatik

Dårlig stavning og misbrug af ord fungerer som et “stop” når det kommer til forståelse. Det er nemt at overse disse fejl i personlige tekstbeskeder eller blogs, men de kan gøre alvorligt skade på marketing material og kanaler.
For at sikre, skal du lave en stavekontrol på hvert enkelt tekst content og bruge grammatikkontrol til at finde ord, der bruges forkert – som f.eks. “their” i stedet for “there”. Grammarly tilbyder for eksempel en gratis version, der vil fange mange fejl. Lad os slå fast intet slår en professionel, erfaren redaktør.

Run-on sætninger

Når vi læser pauser vi for kommaer, semikoloner og perioder. Langsætninger er ofte besværlige at følge. Dagens gennemsnitlige online shopper har tendens til at skynde sig igennem content. Alt det, vi siger, skal derfor være let fordøjet. Brug korte sætninger, der fokuserer på enkle detaljer.

Dårlig farvekombinationer

Hvis dit websted oplever høje Bounce rates, kan problemet være dets farveskema. De fleste besøgende kan ikke forklare, hvad de slog dem af. Det kan være det overordnede farve design, virksomhedens primære farve, den komplementære farve i call-to-action eller navigationsikoner.

Ecommerce

Sørg for at teste farver, der fungerer for dit publikum. Forhåbentlig bruger du CSS eller et CMS, hvilket gør det nemt at skifte farver.

Stol på fabrikantbeskrivelser

Producenter fokuserer på produkter. Deres beskrivelser for disse produkter kan dog tit være meget sælgende. Derfor skal du lave en balance mellem salg og viden. Plus, mange er dårligt skrevet og gør lidt for at hjælpe kunderne med at forstå varen.

Tilføj dit eget præg til produktbeskrivelser

Test derefter variationer af dem for at sikre den optimale konvertering.

Dårlige billeder og videoer

Fotos og videoer skal være tiltalende og lette at forstå. Grainy videoer og små, fuzzy fotos gør lidt for at sælge dit produkt. Det er f.eks derfor Amazonkræver den længste side af et produktbillede skal være mindst 1.001 pixel og fortrukne er bredde på 2.560 pixel.

Ecommerce

Brug altid billeder og video, som virkelig repræsenterer produktet. Selvom dit websted har en zoomfunktion, så husk på mobil- og tabletbrugere, der klemmer for at zoome for et nærmere kig.

Glemme at teste på tværs

Ideelt set skal din side se ens ud på en Mac som en pc, såvel som indlæst via Chrome, Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge og Safari. Den mobile version skal se og fungere på samme måde som på en Android-enhed som den gør på en iPhone eller iPad.
Sørg for, at din side følger moderne standarder. Prøv at imødekomme kunder ved at hjælp med uptodate hardware og software.

Glemme kunderne

Det er ikke altid nemt at finde synderne med bounce rates. Brugertest af din platforme kan levere video af faktiske købssessioner, for at hjælpe med at identificeringen af konverteringsproblemer – selvom brugerne ikke kan fortælle dig det. Vær opmærksom på pauser i rulning og tøven, når du klikker på knapper eller udfyld oplysninger.

Feedback

De er ofte begejstrede for at deltage. Overvej at tilbyde en gave for deres tid, såsom en kupon eller et frit produkt.

Share this Post